Die Renaissance-wêreld was sekulêr en godsdienstig. Die kunstenaars was besig met opdragte van privaat beskermhere asook beskermhere van die Katolieke Kerk, soos die Sistynse kapel van Michelangelo.

In die vroeë 16de eeu is die Katolisisme uitgedaag deur ‘n Duitse priester, teoloog en monnik, Martin Luther, wat die leerstellings en praktyke van die Katolieke Kerk verwerp het en die Hervorming gelei het. Die Hervorming was die Europese Christelike hervormingsbeweging wat Protestantisme en die Protestantse Kerk gestig het. Die Katolieke Kerk het gereageer met die Teenhervorming, met kritiek en kommer, terwyl hulle ook mense na die Katolieke Kerk wou terugbring. Dit is ‘n belangrike punt in die kunsgeskiedenis, aangesien dit ‘n invloed het op die kunswerke wat deur beide die Katolieke en die Protestantse Kerke in gebruik geneem is.

Daar word dikwels beweer dat die woord Barok afkomstig is van die Portugese woord ‘barocco’ wat onreëlmatig en grof beteken. Kritici uit die 19de eeu gebruik die term om ‘n agteruitgang van orde, eenvoud en simmetrie van die Renaissance-tydperk aan te toon met die ongestruktureerde, teatrale- en dramatiese beeldmateriaal van die Barok-tydperk.

Artemisia Gentileschi se “Judith wat Holofernes doodmaak” is ‘n kragtige Barok interpretasie van ‘n Bybelse tema, met die fokus op ‘n vroulike heldin. Dit is ‘n belangrike oomblik in kunsgeskiedenis, met Gentileschi wat as ‘n belangrike vroulike skilder in ‘n kanon (argief) hoofsaaklik van mans erken word.

Judith wat Holofernes doodmaak, Artemisia Gentileschi

Gentileschi was oorspronklik deur sy historiese temas aangepak het, ongekend vir vroulike skilders van die tyd. Judith en Holofernes was ’n gewilde tema van die tyd, maar haar eie verkragting het waarskynlik bygedra dat Gentileschi se weergawe so treffend is.

Gentileschi se Judith is ’n sterk, gedetermineerde vrou met haar vuis wat die swaard vashou in die middel van die skildery. Die aksie gebeur op die voorgrond en trek die kyker se aandag.

Aan die hand van die Hervorming in Europa gedurende die tyd is die skildery ook ’n reaksie teen  die Katolieke Kerk. Die swaard in haar skildery staan soos ’n kruis as simbool van ’n rewolusie.

Lewer kommentaar

Leave a Reply